Monday, August 27, 2012

Sometime We Have To Accept It :)


Ermm .. Bila dah tahu kebenaran tentang sesuatu perkara yang tak pernah kita jangka , hati ini sakit :) Kebenaran itu menunjukkan bahawa kita berani jadi orang yang jujur . Tidak salah . Bila harus mengungkapkan kebenaran kita tahu risiko dia apa kan ? Bila dah ungkap jangan pernah gelar diri ini seorang penipu . Selapas seseorang sudah tahu kebenarannya , tolong jangan buat lagi . Kerana saya takut suatu hari nanti kamu akan kena kembali . 

Kamu tahu ? Saat kamu akui itu semalam . Tahu apa reaksi muka saya ? Saya terkejut , terpaku , saya terlepaskan hati yang saya pegang , pecah berderai , tangan saya luka , berdarah tapi saya senyum :) saya bangkit saya kutip saya cantumkan balik biar dia bentuk macam hati saya balik dan saya pegang dia saya peluk dia seerat yang mungkin supaya saya tak mudah jatuhkannya lagi . Kecewa kamu sangat sangat kecewa . Tapi saya tak nak badmood , tacing dengan kamu , marah dengan kamu memanjang . Tak ada guna buat saya . Hanya membuang waktu bagi saya . Benda dah nak tipu kan ? Saya tak boleh nak buat apa-apa . Asal kamu tahu Hati saya ni , Ni hati ni sakit , Sangat-sangat sakit sampai saya terpaksa letak tangan saya atas dada saya untuk dia tenang . Tahu kenapa sakit ? Sebab saya ingat lagi kamu , Ya Allah sweetnyer sumpah kamu sweet gile kamu saya percaya mati-matian . Tapi apa saya dapat atas kepercayaan saya ? Ini ? Terima kasih aw kamu . Saya sangat hargainya . :) sangat :') .. 

Kamu saya tak nak orang yang paling , paling saya sayang , paling paling sayang . Saya tak nak benci kamu sebab saya sekarang dapat merasai masa akan datang saya akan benci kamu . Saya tak tahu ! Saya tak nak BENCI kamu !!! SAYA TAKK NAKK !! KAMU FAHAMM !! TAK NAKK !! . Kenapa yer semua benda yang saya tak suka selalu kamu buat . Selalu , selalu kadang-kadang tu saya boleh jadi gila , kamu tahu gila sebab keadaan yang buat saya gila !! . Saya tak tahu lah saya ni terpaksa terima benda yang paling saya BENCI dalam dunia ni . Demi Kamu , Demi Hati saya :) . 

Kamu takkan pernah faham , kenapa saya masih ingin bersama kamu , masih sayangkan kamu . Saya ada satu sebab sahaja , Sebab SAYA SAYANGKAN KAMU !! kamu takkan faham sebab saya sayangkan kamu . Tahu maksud sayang haa ? Kamu tahu ? Kamu nak saya lepaskan kamu ke ? Tak nak kan ? Saya tak akan dan tak berani untuk melepaskan kamu . Sebab saya tahu saya akan merana kalau putus dengan kamu . Mungkin saya pun tak pasti dengan ini . 

Saya minta dengan kamu JUJUR dengan saya , tolong jangan tunggu saya cakap suruh jujur baru kamu nak jujur . Janji apa kamu dengan saya haa ? Kamu tahu dengan perangai kamu yang kuat lupa ni . Akan menghancurkan satu hubungan juga . Kamu tahu tu ? Kamu ingat , Keputusan semua di tangan kamu . Kamu kena ingat apa yang saya pernah cakap pasal kali keempat . Kamu kena ingat Saya ni bukan suka-suka nasihat kamu , halang kamu . Tapi sebab saya pikirkan kamu , saya pikirkan masa depan kamu , saya pikirkan kesihatan kamu , saya pikirkan family kamu . Ye memang saya tak ada hak semua itu kan ? Saya tahu saya sedar saya bukan bini kamu nak atur nak larang . Tapi saya nak kamu tahu apa sebab-sebab saya buat macam ini . Saya sayangkan kamu . :( . Saya dah tak nak dah larang kamu saya dah cakap kan dengan kamu . Tapi saya tak suka  bila kamu buat benda yang paling saya tak suka . Saya tak buat apa yang kamu tak suka . Itu sebab saya guna elok-elok kepercayaan kamu ke saya untuk kali kedua . Baru kali kedua Abg :) . Tapi an kepercayaan saya ke kamu baru-baru ini dah masuk kali keempat  number yang paling saya benci . Saya masih kuat untuk hadapi semuanya . Mungkin ini dugaan saya , harus menerima hakikatnya kan ? Saya terima Saya redha :) 

Saya nak tengok bintang yang selalu tiap-tiap malam dekat kampung yang saya selalu dapat tengok . Kamu tahu walaupun bintang itu tak buat apa-apa dekat saya . Bagi saya dia adalah segala-galanya buat saya . Segala-galanya . Dia banyak beri saya kenangan terindah , banyak kamu banyak sangat . Indah kehidupan saya bersama kamu sebelum ini . Tiada penipuan , tiada pergaduhan . Kalau boleh saya tak nak pagi muncul saya nak malam . Bila ingat benda yang berlaku terus saya jadi sedih . Kalau kamu nak tipu saya lagi lebih baik kamu amik pistol kamu tembak saja saya ni . Senang kan ? Tak perlu dah saya sakit hati . Saya ingat lagi janji-janji kamu . Kamu janji dengan saya kamu akan buat saya orang yang paling bahagia , Kamu janji nak ada selalu untuk saya , Kamu janji tak buat benda yang saya tak suka , Kamu janji nak buat saya gembira tersenyum tiap kali bersama kamu , Sweet bila ingat janji-janji kamu . Tapi saya tahu kamu janji-janji tak semestinya kamu tunaikan kan ? Sebab tak semua kita boleh tunaikan :) . Andai sahaja saya dapat Amer yang dulu saya lah orang yang paling bahagia dalam hidup . 

Tapi saya tahu semua itu pasti takkan terjadi . Sebab semua itu hanya terletak bintang yang diatas itu . Saya hanya mampu berangan . Tetapi saya pun bersyukur , sekurang-kurangnya saya tak kehilangan kamu kan ? Saya tahu . Itu pun dah cukup bagi saya :) . Tak apa kalau kamu tak selalu ada untuk saya dalam waktu yang betul-betul memerlukan kamu . Sebab saya hanya akan berdiam terduduk sandar di dinding . Tidak mengapa kalau hati ini kamu sakiti sebab saya peluk hati saya dengan erat sekali . Tidak mengapa kalau janji-janji itu kamu lupa , sebab tak semua boleh tunaikan janji-janji itu . 

Kamu tak nak saya jatuh kan air mata disebabkan kamu ? Bukan saya saja-saja nak tunjuk simpati dekat kamu Abg . Bukan saya bukan nak tunjuk simpati . Kamu satu-satu lelaki yang pernah saya tangisi . Betapa sayangnya saya dekat kamu sampai jatuhnya air mata yang berharga ini . Saya pernah berkata dulu kalau aku menangis suatu hari nanti disebabkan seorang lelaki dialah orang yang paling aku cintai , sayangi . Kamu orangnya , saya pun kadang-kadang tak nak tangisi air mata ini sebab saya tak nak kamu terseksa suatu hari nanti . Akk ct pernah tanya saya berapa kali amer pernah buat angah menangis . Saya cakap banyak kali dah along kenapa . Dia terkejut lepas itu dia cakap dia akan diseksa sebanyak mana angah pernah tangisi untuk dia . Sebab lelaki mana yang pernah membuat perempuan itu menangis hanya kerana dia . Dia akan diseksa diakhirat nanti . Saya terus lap air mata saya . Saya senyum :) saya cakap dengan diri saya . Jangan nangis angah nanti dia diseksa . Setiap kali setiap kali saja bila saya nak nangis saya selalu ingat dan saya senyum :) . Saya tak nak kamu yang bukan lagi sah buat saya nanti diakhirat diseksa :) . Saya sayangkan kamu :) . Tadi kalau boleh saya nak menangis depan kamu , sebab saya dah tak tahan , terlalu sakit . Tapi saya kuatkan diri saya . Saya ingat pesanan Ameerrizuan dia cakap dengan saya suruh jadi seorang yang tabah ^_^ . Saya berjaya kamu . Saya senyum , saya tak nak sia-sia kan senyuman saya untuk kamu . Saya ingat lagi kamu nak tengok senyuman saya . Saya bagi kamu tengok sepuas-puasnya . Sebab saya hanya takut kalau saya dah tak ada :) Bukan doa tapi ini lah kenyataan :) . \

Saya bahagia dengan kamu . Sangat bahagia . Malam ni saya nak tenangkan fikiran saya . Saya nak pikir betul-betul . Saya perlu masa untuk bersendirian . Untuk beri sedikit masa pada diri saya ini . Yang dah hancur berderai . Haha :) Saya tetap senyum dalam keadaan apa pun . Saya tak boleh sedih yang pertama sebab saya tahu itu benda yang paling kamu benci kehancuran kan ? paling kamu tak suka dan benci , yang kedua sebab member-member saya diorang dah cukup buat saya bahagia di saat dalam kelas , mereka semua adalah seperti keluarga saya sendiri bila tengok saja saya termenung mereka semua la orang yang risau , tanya saya intan okay ke tak ? kalau saya jawab tak okay diorang buat lawak jenaka diorang kacau saya . Bahagia saya hidup dalam dunia ini . Dengan nikmat Tuhan . Saya Bersyukur sangat-sangat . 

Saya cakap macam ini bukan sebab saya nak suruh kamu putuskan saya sebab saya nak minta kamu lepaskan saya . Bukan saya tak nak kamu ingat itu . Kamu ingat elok-elok , kamu pernah tanya saya macam mana kamu nak faham isi hati saya kalau saya tak bagitau jalan , dan hati saya betul tak ? kamu tak akan ingat ? tapi saya masih ingat . Sebab itu saya selalu edit blog . Supaya kamu faham isi hati saya , saya tak nak kamu salah faham dengan saya . Ini kamu mahu ? saya tunaikan :) . Saya tak tahu kamu nampak ke tak . Tapi ini niat saya mengapa saya tubuhkan blog saya :) Ini sebabnya kenapa . 

Terserah kamu nak buat apa . Tapi saya akan tunaikan janji-janji saya tunaikan apa kamu pinta selagi saya mampu . Tak apa kalau kamu tak mampu dah :) . . Ingat elok-elok janji-janji kamu ke saya Abg :) .  Jangan pernah ungkit kali keempat :) 




No comments:

Post a Comment