Friday, September 28, 2012

Kenapa Kawan ? :')


Kenapa kawan ? Kenapa kau buat aku macam ini sedangkan hidup kau dah lama aku tak kacau , Kenapa ? Apa sebenarnya yang kau tak puas hati tentang kehidupan aku ? Apa lagi ? Cukup lah kau buruk-buruk kan aku . Cukup ! Kawan aku ni pun ada hati punya perasaan , kau kena ingat bukan kau seorang sahaja yang punya perasaan dan hati yang sakit . Aku berlakon baik depan semua orang ? Bila aku belakon ? Sampai macam itu sekali pandangan kau terhadap aku kawan . Macam itu sekali ! Walaupun kau hina aku , kau kutuk aku belakang-belakang , jangan fikir aku tak tahu kawan :') sampai hati kau kan kawan . Bila aku dapat tahu semua itu , aku senyap aku senyum . Aku tak pernah hina or kutuk kau sampai macam itu sekali kawan . Aku dah tunaikan janji-janji aku untuk tak tegur kau , tapi kenapa kau muncul dalam mimpi aku . Kenapa ! Setiap kali aku nak tidur aku takut , sebab aku tak nak kau muncul dalam mimpi aku , dalam hidup aku kawan . Kenapa kau memang nak tengok aku bersendirian tak ada kawan ke ? Macam itu ke kau nak kawan ? Aku tolong kawan aku sebab itu memang niat baik aku , aku tak nak ambil simpati sedikit pun , aku tak minta pun untuk diorang jadikan aku sebagai seorang kawan , dan sebahagian dalam hidup diorang . Tak ! Kau takut aku memperburukkan kau ke ? Sama sekali tak kawan . Tak ada guna . Aku pun tak nak kawan-kawan kau semua tu , kau ambil lah . Kalau kau rasa aku ini seorang perampas , pandai belakon dan semua kejahatan ada dekat aku , kau anggaplah kawan , Aku dah tak larat dengan permainan kau dalam kelas tu :) . Ingat satu benda sahaja , aku punya hati dan perasaan yang akan merasa akan sakit hati kawan :') aku punya semua itu . Tapi tolong jangan rampas kawan aku seorang itu daripada aku kawan :) . Hanya dia yang ada di dekat aku waktu aku susah mahupun senang , dia memberi aku semangat selama ini , untuk tempuh hidup aku . Kami hidup bahagia , walaupun mempunyai 2 Teman . Kami tak pernah minta untuk berada sebahagian daripada korang . Jangan fikir kami terseksa berkawan hanya dua orang . Kami bahagia walaupun berdua :') . Aku masih gelar kau sebagai kawan aku , masih lagi :') . Tapi aku akan buangnya tak lama lagi , sebab aku tahu itu yang kau nak kan :) . Aku tak faham dengan kau kawan . Adakah kau cemburu sebab dulu ramai yang sudi jadi kawan aku ? Ramai yang amik peduli pasal aku ? Kau cemburu ke sebab kau hanya berkawan dengan satu orang ? Adakah ini dinamakan balas dendam kawan ? :') Aku sabar kawan aku sabar . Apa-apa pun aku minta maaf atas segala kesalahan aku dekat kau  , aku harap kau dapat yang terbaik dalam PMR , aku selalu doakan buat kawan-kawan aku :) . Semoga Kami Semua Dapat A :) Amin !


No comments:

Post a Comment