Sunday, October 28, 2012

Sembuhkan Dia :')


Assalammualaikum pada Hamba Allah yang sedang meniliti blogger saya :) . Salam sejahtera . 

Dalam dunia ini ada banyak dan terlalu banyak permainan yang manusia akan buat . Manusia bukan sahaja boleh bermain dengan permainan tapi mereka boleh bermain dengan hati mereka sendiri :) . Menyesal ? pasti akan dirasai oleh setiap manusia yang sudah terlebih sedar akan kesilapan atau kesalahan yang sudah mereka buat salama ini . Manusia pun tidak boleh menyalahkan sesiapa melainkan diri mereka sendiri :) . Kerana bertindak mengikut hati bukan pakai akal yang Tuhan telah berikan kepada setiap manusia  :) . Hati ? Ada pelbagai perasaan kan ? Semua pernah merasainya , kesakitan , kebahagiaan , kesedihan dan macam-macam lagi . Tapi jangan semudah itu kita jatuh ke lantai . Tuhan memang tentukan takdir kita tapi ingat Tuhan takkan mengubah takdir kita selagi kita tak mengubahnya =) 

Pengalaman ? Semua ada pengalaman kan ? Pahit or manis ? Oh Ya , pada tarikh 26 dan 27 , tarikh yang menyedarkan intan pada sesuatu pekara iaitu Hati sendiri . Malam itu hati terasa pelbagai rasa yang tidak intan suka =') . Intan sedar intan bukan sesiapa yang boleh melarang dia berkawan dengan mana-mana manusia mahupun kaum adam dan hawa . Tapi setiap perkataan kita harus berfikir dengan akal yang jauh . Tapi sayangnya dia mungkin mengikut perasaan . Kamu nak tahu perkataan ini ' Cari dia untuk ditemani ' ? mungkin pada orang lain ianya hanya perkataan yang biasa kan ? Tapi bukan pada intan . Syukur Alhamdulilah pada malam itu intan berjaya pujuk hati intan untuk lupakannya :) . Esoknya , pada petang hari intan baru sedar dari tidur , terus mencari tablet ayat untuk mengatahui khabar orang tersayang =) dengan gembira sangat gembira membuka Facebook . Tetibe ternampak kamu comment macam itu Sayang , rapuh kamu hati saya sangat rapuh , otak saya buntu . Mungkin kalau saya tak on9 waktu itu mesti pekara itu tidak diketahui oleh saya kan ? Ingat Sayang Allah itu sentiasa ada untuk membantu hambaNya :') . Waktu itu terus saya jadi terasa ingin sahaja melepaskan kamu , saya akui saya teringin hidup bebas pada waktu itu , demi tengok kamu bahagia dengan dia , mana tahu perasaan kamu pada dia mulai mekar :) kan ? tiada siapa tahu melainkan hati sendiri . Waktu itu juga ingin sahaja menghantar pesanan dekat kamu tapi niat saya terbatal kerana saya tak nak ambil risiko , niat ingin comment gambar itu pun sudah terputus kerana tidak mahu mengambil risiko , saya bagaikan tiada sesiapa ingin meluahkan rasa sakit hati , sim card patah tak tahu macam mana nak hubungi kawan tersayang , saya ingin post dekat facebook tapi saya fikir ianya pasti menjadi masalah besar , saya buka twitter , saya buka blogger untuk meluahkan rasa sakit hati , saya dah luahkannya tapi bila saya fikir saya post itu akan membuat diri kamu melihat jahat saya terus padam balik :') . Saya hanya mendengar tangisan air mata bersama senyuman yang paling sakit . Saya hanya mampu tutup tab itu terus mengambil air sembahyang untuk menunaikan solat , pada tahyat akhir , saya hanya mampu menadah tangan , memohon padaNya untuk sembuhkan rasa sakit hati ku ini , berilah hatiku ini semangat dan tidak mudah jatuh hanya kerana cinta akan seorang manusia :') , kuatkan lah hatiku ini Ya Allah , Sembuhkanlah Hatiku ini Ya Allah , Amin amin ya rabal alamin =') , Berdoa dalam tangisan saya duduk di tikar sejadah itu kamu , hancurnya hati hanya Tuhan yang tahu , terus keluar menghirup udara segar :) . Tetibe hati saya sembuh sidiakala , sakitnya hapuss sebegitu , saya bersyukur kerana tiada lagi sakitan yang perlu ditangung :") . Tapi saya punya akal kamu untuk berfikir , saya pun banyak lukai hati kamu dengan perangai saya , namun kita sama seri sama seri . Saya dan kamu berjanji untuk lupakan yang lepas , tapi hanya melupakan kesalahan , kerana kanangan bersama kamu tak pernah terpadam dalam ingatan saya ini Sayang . Tolong yer jangan lepaskan saya , Kerana hati ini masih menyangi kamu , tapi kalau takdir kita hanya sampai dimana yang patut , saya reda :') sebab kalau memang seseorang itu jodoh kita , sejauh mana kita pergi dia tetap dekat dengan kita , Tapi ! kita masih sahabat kan ^_^ . Tolong yer jangan mempermainkan saya , sebab saya pun takkan permainkan kamu . Saya SAYANG kamu terSANGAT SAYANG !!! Tak kisah lah diorang nak cakap apa pasal kamu dengan saya :) . Kalau saya boleh janji untuk melupakan kesalahan kamu dengan saya mengapa kamu tidak melakukannye juga kan sayang ? Hehee .. 

No comments:

Post a Comment